Important

Intrecerea afacerilor sociale

“Competitia pentru Intreprinderi Sociale”, organizata de UniCredit Bank in colaborare cu UniCredit Foundation si UniCredit Business Integrated Solutions cu sprijinul Fundatiei NESsT Romania, si-a desemnat castigatorii.

The Social Network © Stephen Vanhorn | Dreamstime Stock Photos

Orice afacere este creata cu mai multe scopuri. In primul rand, este nevoia de a obtine profit, evident, apoi capacitatea de dezvoltare si de extindere, pentru a creste cifra de afaceri. In plus, apare satisfactia crearii locurilor de munca si a unui grup de public tinta caruia i te adresezi.

Exista insa unele afaceri care apar de la ideea incoltita in mintea fondatorului de a face o schimbare prin actiunile sale, de a crea o diferenta. Profitul nu mai este pe primul loc, ci impactul pe care potentiala organizatie il poate avea asupra societatii, comunitatii, asupra tuturor categoriilor de public.

Acest gen de afaceri, cele cu impact social, au inceput sa fie tot mai vizibile si in peisajul romanesc in ultimii ani. Mai mult, din acest an, avem si o lege dedicata economiei sociale (legea 219/2015 – despre care vom mai vorbi, dar care a introdus in premiera conceptul de intreprindere sociala in legislatia romaneasca). Este nevoie de aceste afaceri avand in vedere ca ele fac diferenta in comunitatile din care provin, sunt sustenabile si creaza resorturile integrarii unor categorii defavorizate in economie.

Ca orice alte intreprinderi din economia romaneasca, si acest gen de afaceri se confrunta cu probleme legate de piata, de consumatori, de potentialele obstacole legislative sau de marketing. In plus, nevoia de finantare este si pe acest segment extrem de mare, avand in vedere ca pana sa se ajunga la un public fidel si constant, trece destul de mult timp.

Ei bine, exista insa organizatii care si-au propus sa sprijine intreprinderile sociale, prin crearea unor mecanisme de finantare, iar un astfel de sprijin este “Competitia pentru Intreprinderi Sociale”, organizata de UniCredit Bank in colaborare cu UniCredit Foundation si UniCredit Business Integrated Solutions cu sprijinul Fundatiei NESsT Romania.

Parteneriatul dintre UniCredit Foundation, UniCredit Bank, UniCredit Business Integrated Solutions si Fundatia NESsT a inceput in 2012 cu un obiectiv comun: sustinerea intreprinderilor sociale care permit accesul grupurilor dezavantajate la un venit constant care sa le asigure o viata decenta. De atunci, 17 intreprinderi sociale au fost sustinute cu peste 240.000 de Euro. Impactul social inseamna astazi peste 5.000 de beneficiari din 15 comunitati si peste 200 de locuri de munca create in cadrul intreprinderilor sociale finantate si a lantului lor de furnizori.

Septiumiu Postelnicu, VP Global Banking Solutions UniCredit Bank, subliniaza importanta parteneriatului dintre cele doua organizatii. “UniCredit Bank face parte dintr-un grup cu traditie in domeniul implicarii sociale. Din 2012, prin parteneriatul cu Fundatia NESsT si sustinerea UniCredit Foundation, am reusit sa sprijinim activitatea a 17 afaceri care reprezinta pentru comunitatile in care sunt prezente poate singura sansa la un venit care sa le asigure o viata decenta. Cred ca dezvoltarea gandirii antreprenoriale si adresarea categoriilor vulnerabile prin sustinerea intreprinderilor sociale reprezinta solutia castigatoare pe termen mediu si lung pentru combaterea saraciei si a marginalizarii categoriilor dezavantajate.”

La editia din acest an a competitiei au fost premiate cinci afaceri sociale si alte trei afaceri din portofoliul fundatiei NESst, care vor fi finantate cu peste 80.000 de euro.

Maurizio Carrara, Chairman UniCredit Foundation, a explicat importanta sustinerii sectorului economiei sociale. “Cred ca sprijinul strategic pentru crearea si sustinerea afacerilor sociale in fazele incipiente, atat in Romania, cat si in alte parti ale lumii, sunt esentiale atat pentru dezvoltarea economiei nonprofit, cat si a celorlalte sectoare economice – astazi si in viitorul apropiat. Sunt foarte mandru de rezultatele pe care le avem astazi, care nu ar fi fost posibile fara contributia valoroasa a UniCredit Bank, UniCredit Business Integrated Solutions si a Fundatiei NESsT Romania.”

Castigatorii editiei 2015 au fost selectati dintr-un numar de 80 de aplicatii in urma evaluarii unui juriu de experti – reprezentanti ai retelei NESsT, ai retelei Business Advisory Network, parteneri din cadrul UniCredit Bank, Social Entrepreneurship Initiative and Foundation (SEIF), Zurich, Elvetia, si Fundatia Alaturi de Voi (ADV), Iasi, Romania si prin votul direct al aproximativ 750 de angajati din cadrul UniCredit Bank si UniCredit Business Integrated Solutions in cadrul initiativei “Your Choice Your Project” organizata de UniCredit Foundation.

Castigatorii “Competitiei pentru Intreprinderi Sociale” 2015

Made in Rosia Montana

Tica Darie, fondatorul “Made in Rosia Montana”

“Made in Rosia Montana” este o afacere care ofera femeilor din Rosia Montana surse alternative de venit prin productia si comercializarea obiectelor de design vestimentar din lana. Tica Darie, un tanar antreprenor local, lucreaza deja cu 30 de femei din zona, carora si-a propus, prin finantarea primita, sa le mareasca venitul lunar de la 400 de lei la 800 de lei. Planurile lui de viitor includ dezvoltarea unei linii premium de produse in colaborare cu designeri romani si extinderea retelei de distributie.

Timural_WoodjoyWoodjoy, cu sediul in Targu Mures, este o companie care produce obiecte de mobilier si jocuri din lemn pentru copii. Finantarea primita ii va ajuta sa mareasca numarul angajatilor de la noua la 17 – persoane cu dizabilitati si din categorii sociale dezavantajate.

Gradina Amurtel

Gradina Sociala AMURTEL din satul Poieni, judetul Buzau, se ocupa de integrarea sociala a copiilor si tinerilor aflati in centrul de plasament. Finantarea de la UniCredit ii va ajuta sa isi extinda gradina de legume, care are ca piata de desfacere peste 30 de clienti din zona urbana. Momentan gradina produce cinci tone de legume pe an si a creat deja 14 locuri de munca pentru persoanele vulnerabile din comunitate.

Asociatia Merci Charity Boutique din Bucuresti isi propune sa deschida primul concept store caritabil din Romania: Casuta Faptelor Bune. Atelierul va produce si comercializa produse provenite de la peste 50 de artisti si producatori locali, iar banii castigati vor merge catre copiii proveniti din familii defavorizate sau cu afectiuni oncologice.

Asociatia Phoenix Speranta din Medias, judetul Sibiu care are ca scop incluziunea sociala a persoanelor cu dizabilitati. Cu finantarea primita vor dezvolta o intreprindere sociala care va produce si comercializa un sapun vegetal, produs la rece, care va fi distribuit pe piata HoReCa si magazinele naturiste. Atelierul va incadra in procesul de productie sase persoane cu dizabilitati, iar banii vor merge catre sustinerea celor peste 100 de persoane aflate in prezent in grija asociatiei.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*