Important

In joaca spre educatie

Campania Jucariilor de Plus pentru Educatie a ajuns la cea de-a 13 a editie, iar mecanismul e simplu: IKEA Foundation doneaza un euro pentru educatia copiilor, pentru fiecare jucarie de plus cumparata din magazin.

Little boy playing with clay dough, education and | © Nadezhda1906 | Dreamstime Stock Photos | © Nadezhda1906 | Dreamstime Stock Photos © Nadezhda1906 | Dreamstime Stock Photos

Anul trecut, pe la inceputul lunii decembrie, stateam la coada la unele din casele de marcat din magazinul IKEA. Ca de obicei, magazinulplin, cozile la case pe masura si pentru ca cel care era in fata mea avea cam multe produse si deja incepusem sa imi pierd rabdarea, am inceput sa ma uit in jurul meu. Langa casa de marcat, era un bol mare de plastic cu diverse jucarii de plus in el.

Chiar ma intrebam ce este cu acel bol langa acasa de marcat si nu la raionul pentru copii. Mesajul afisat deasupra bolului mi-a lamurit misterul: jucariile erau plasate acolo strategic, pentru ca noi, cei care stateam la coada, sa vedem ca daca o sa cumparam o jucarioara din aceea, IKEA va dona un euro pentru educatia a mai multor copii. Desi nu aveam ce face cu jucariile de plus, am cumparat totusi vreo 3. Mi s-a parut cea mai buna investitie in acel moment, iar jucariile troneaza la loc de cinste prin casa.

Mi-am adus aminte de intamplarea asta, pentru ca am vazut astazi un mesaj de la IKEA, legat de o noua editie a campaniei Jucariilor de Plus pentru Educatie. Scriam ieri ca educatia este una din temele principale ale agendei de sustenabilitate, astfel incat orice initiativa legata de educatie ajuta agenda.

dinozaur plus“Cred ca este un dragon sau un dinozaur. Are colti, dar zambeste si nu cred ca musca, pentru ca are ochii inchisi. Are maini foarte mici si este colorat in toate felurile, dar mai mult cu galben”, asa vede Ioana, care are 6 ani, jucaria alaturata.

Si anul acesta, jucariile de plus desenate de zece copii vor ajuta milioane de alti copii vulnerabili din intreaga lume sa aiba acces la educatie prin intermediul programelor UNICEF si Salvati Copiii.

Desenele castigatoare in competitia globala de desen din decembrie 2014 s-au transformat in milioane de jucarii de plus si au ajuns in magazinele IKEA din toata lumea.

PH129211_lowresCampania Jucariilor de Plus pentru Educatie a ajuns la cea de-a 13 a editie la nivel global si sprijina parteneriatul de lunga durata dintre IKEA Foundation, UNICEF si Salvati Copiii. Mecanismul Campaniei Jucariilor de Plus din magazinul IKEA este simplu: pentru fiecare jucarie de plus sau carte de povesti cumparate din magazinul IKEA in perioada 1 noiembrie – 26 decembrie 2015, IKEA Foundation doneaza un euro pentru educatia copiilor.

La finalul anului trecut, compania  a invitat copii din intreaga lume sa deseneze jucaria de plus la care viseaza. Dupa ce au fost inscrise mii de propuneri extrem de reusite si creative, desenele a zece copii cu varste cuprinse intre 4 si 10 ani au fost alese de public si de designerii IKEA pentru a fi transformate in jucarii de plus. Albert, un baietel de 8 ani din Romania a fost unul dintre finalisti, iar desenul lui, un liliac zambitor cu aripile intoarse, a devenit o jucarie si se afla acum in magazinele IKEA din toata lumea.

liliacul lui albert

Liliacul lui Albert

“M-am bucurat mult cand am primit liliacul de plus de la IKEA. Nu mi-a venit sa cred ca liliacul de pe hartie a devenit pufos si seamana mult cu ce am desenat. Mie imi plac toate animalele, dar mi-am dorit sa desenez un liliac zambitor atunci. Nu mi-am dat seama ca are aripile intoarse, eu asa imi imaginez ca sunt liliecii”, spune Albert, „designerul” jucariei IKEA.

Noutatea campaniei din acest an este tocmai implicarea altor copii intr-un proiect care sprijina educatia pentru copiii defavorizati.

“Educatia este cel mai bun mod prin care ii putem ajuta pe copiii din zonele sarace sa se dezvolte si sa aiba un viitor mai bun. Cu ajutorul partenerilor UNICEF si Salvati Copiii, IKEA Foundation se implica in special in educatia fetelor, copiilor cu dizabilitati si copiilor din comunitatile minoritare. Campania Jucariilor de Plus de anul acesta este cu atat mai speciala, deoarece alti copii au fost implicati in raspandirea mesajului nostru si au contribuit la proiectele noastre umanitare”, afirma Daniela Stoican, PR Manager IKEA Romania.

De la inceputul campaniei, in 2003, IKEA Foundation a donat, in cadrul Campaniei Jucariilor de Plus, 77 milioane de euro, de care au beneficiat peste 11 milioane de copii, prin 99 de proiecte, in 46 de tari.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*