Te implici pentru orase si comunitati durabile
De-a lungul timpului, companiile au dezvoltat diferite strategii de responsabilitate corporativa, cu scopul de a-si desfasura afacerea intr-un mod responsabil, de a sustine comunitatile in care isi desfasoara activitatea, dar si pentru a-si crea oportunitati de crestere a afacerii. Telekom Romania s-a aliniat cu strategiile de responsabilitate corporativa ale OTE si Deutsche Telekom dezvoltand proiecte in domenii cheie care vizeaza societatea, protectia mediului, angajatii si piata telecom.
Articolul face parte din al II-lea numar al The CSR Report. Comanda AICI.
Corporatismul civic este termenul care descrie platforma online Teimplici. ro dezvoltata de Telekom Romania, care faciliteaza comunicarea si colaborarea intre companie, mediul ONG si comunitati. Dezvoltata in 2014, in urma unui sondaj de opinie a publicului larg cu privire la directiile prioritare pentru dezvoltarea societatii, utilizatorii au votat teme prioritare precum educatie, sanatate, mediu, inovatie, dezvoltare si protectie sociala si au votat si arii concrete de interventie asociate acestora. Concret, in a doua faza a proiectului, in luna octombrie a aceluiasi an, membrii comunitatilor au propus proiecte de impact, iar cele eligibile au intrat intr-un concurs, in urma carora castigatorii au obtinut sponsorizari substantiale.
313 proiecte au fost inscrise in primele doua editii ale concursului Teimplici, dintre care 20 au fost desemnate castigatoare, avand 38.335 de beneficiari.
„In primele editii ne-am propus sa identificam ca parteneri de investitii ONG-uri din Romania care promoveaza tehnologiile informatice si de comunicatii in beneficiul comunitatilor, prin proiecte in domeniile sanatate, educatie, mediu inovatie, dezvoltare si protectie sociala. Vom face tot posibilul ca proiectul Teimplici sa continue si sa atraga tot mai multe organizatii dornice sa gaseasca solutii creative la probleme reale. In acest sens, Telekom Romania aloca si anul acesta fonduri de pana la 70.000 de euro, echipa fiind determinata sa continue datorita rezultatelor pozitive de pana acum”, declara Ruxandra Voda, Director Comunicare grupul de companii Telekom Romania.
Editia 2016 a proiectului Teimplici. ro se concentreaza pe identificarea proiectelor implementate in comunitati cu ajutorul noilor tehnologii informatice in domeniile de mai sus, cheia fiind parteneriatul. Fiecare organizatie non-gu- vernamentala, in colaborare cu cel putin o alta organizatie eligibila, poate inscrie pe platforma Teimplici.ro maximum trei proiecte, in oricare dintre cele sase domenii din concurs, respectand tema editiei 2016 – Parteneriate inteligente pentru comunitate. Organizatiile eligibile ca parteneri in proiect pot fi organizatii non- guvernamentale, asociatii profesionale si de afaceri, institutii non-profit din domeniul culturii si al educatiei, organizatii sportive (exclusiv de amatori), organizatii de tineret, spitale si alte institutii medicale.
Printre criteriile de eligibilitate a proiectelor se numara: capacitatea de a genera rezultate sustenabile si masurabile; contributia ONG-ului sa fie de minimum 20% din valoarea intregului proiect; suma solicitata pe proiect sa fie de maximum 7.000 euro.
Membrii juriului din acest au fost Cristina Bazavan – blogger, Cristi China- Birta – blogger, Cristiana Bogateanu – Membru fondator ONG inventeaza.ro, Lacramioara Botezatu – Project Manager www.csrmedia.ro, Oana Suru – Project Manager, Departament Fonduri Structurale si Proiecte de Dezvoltare a Afacerii Telekom Romania, Monica Ioana Popescu si Florina Serban – Coordonatori Seniori Comunicare Interna, Evenimente si Responsabilitate Corporativa Telekom Romania.
Proiectul Teimplici.ro a colectat premii la CSR Romanian Awards unde a castigat locul I la categoria „Sustinerea Comunitatii” in 2015 si locul II la categoria „Inovare digitala in CSR” in 2016 si a fost nominalizata de doua ori la sectiunea Oskar Capital. Telekom Romania a luat locul I in industria IT&C si locul 6 national in Indexul Romanian CSR, conform Directivei 2014/95/UE, GRI G4 si Dow Jones Sustainability Index 2014.
Printre proiectele sustinute enumeram o platforma digitala de scoala pentru copii cu dificultati de invatare, precum si pentru copii diagnosticati cu ADHD, autism, depresie sau sindrom DOWN, crearea unui laborator de informatica cu acces la internet, unde invata 140 de copii, programe de consiliere in cariera si programe de internship pentru tineri, un micro-site de donatii si multe altele.
O modalitate mai putin vizibila de implicare in comunitate a Telekom Romania este protectia mediului. Telekom Romania se implica si in proiecte de parteneriat care urmaresc ecologizari si plantari de vegetatie pentru neutralizarea amprentei de carbon a companiei. Asociatia MaiMultVerde este printre primele institutii partenere ale acestei initiative, care a realizat aplicatia Green Living – 365 de moduri in care poti avea un stil de viata sustenabil, care ofera utilizatorilor sugestii de actiuni concrete, prin care acestia pot contribui la adoptarea unui stil de viata care sa protejeze natura.
Ca si companie, este folositor sa te implici in problemele comunitatii si prin programe destinate sanatatii, cum ar fi programe de supraveghere medicala sau preventie prin incurajarea miscarii. Evenimentul „Miscarea face bine” indeamna oamenii sa faca sport, dar totodata reuneste si organizeaza 12 ore de clase speciale cu cei mai buni antrenori de fitness din lume. Campania a fost lansata in 2011 si a devenit deja traditie, adunand in fiecare an mii de entuziasti din toate colturile tarii la cele 3 evenimente organizate in Bucuresti, Brasov si Mamaia. In 2016 au participat peste 97.000 de oameni, 235 de traineri nationali si internationali care au realizat demonstratii sportive, si si-au adus contributia peste 200 de voluntari. O parte din fondurile stranse din taxele de participare la curse au fost folosite de catre Fundatia Telekom Romania pentru a sustine 6 organizatii non-guvernamentale si cauzele acestora.
Educatia este o parte importanta in dezvoltarea economica a unei societati, atat la scara mica, precum intr-o companie, cat si la scara larga, precum o natiune. 95 de tineri valorosi au fost sustinuti in parcursul lor educational, pentru o viitoare cariera de succes, prin programul Burse de Excelenta oferit de grupul de companii Telekom Romania din anul 2002 incoace. In plus, 200 de studenti au urmat stagii de practica in cadrul Telekom Romania, ca parte a unui alt proiect de integrare pe piata muncii.
O alta modalitate de implicare in comunitate este Fundatia Telekom Romania, care sustine diferite categorii de persoane aflate in situatii speciale, cauze sociale, copii diagnosticati cu boli grave, tineri talentati, si raspunde apelurilor umanitare in cazul calamitatilor naturale. Aceasta fundatie reprezinta liantul dintre Telekom Romania si comunitatea in care acest brand este prezent. Fundatia Telekom Romania a sustinut numai in 2015 un numar de 8 proiecte cu 40.000 de euro, pe langa cele 20 de proiecte castigatoare la primele editii ale Teimplici.ro.
Unul din proiectele relevante sustinute de Fundatie a fost „Muncile grele si periculoase in agricultura NU sunt pentru mine! Sunt copil si am nevoie de protectie!”. Derulat in 2015 – 2016, proiectul a avut ca obiectiv acela de a creste nivelul de constientizare a autoritatilor locale din judetul Bacau cu privire la cazurile copiilor implicati in munci agricole periculoase. In urma acestuia, 53 de beneficiari din 4 sate sarace din Bacau au fost ajutati sa aiba conditii mai bune de trai si sa poata continua scoala.
O alta misiune centrala a Fundatiei este incurajarea voluntariatului. La inceputul anului 2015, in Gradina Botanica a fost inaugurat proiectul Green Work, un program de voluntariat derulat de Asociatia Team Work, prin care se urmareste intretinerea spatiului verde si asistarea biologilor in ingrijirea plantelor. In fiecare sambata din lunile octombrie si noiembrie, angajatii Telekom Romania, impreuna cu familiile si prietenii, au plantat copaci si au ingrijit plante.
In cadrul pilonului de sustinere sociala a Telekom Romania au fost sponsorizate proiecte in valoare de aproape 700.000 mii de euro cu peste 800.000 de beneficiari in perioada 2014-2015. In acesti doi ani, au fost derulate si 34 de proiecte de voluntariat antrenand 1.520 de participari voluntare din randul angajatilor si al familiilor acestora, totalizand aproape 6.448 de ore de voluntariat. Mai mult, peste 1.000 de angajati Telekom Romania s-au implicat activ in campanii de donare de sange, pentru a ajuta comunitatea, in ultimii 7 ani.
In concluzie, exista numeroase metode de a sustine social comunitatea in care traim. Implicarea companiilor in bunul mers al societatii ar trebui sa existe in strategia oricarei corporatii indiferent de marimea acesteia.
Articolul face parte din al II-lea numar al The CSR Report. Comanda AICI.
Leave a comment