Un sfert din angajatii din Romania lucreaza pentru companii obligate sa raporteze non-financiar
Un sfert din angajatii romani lucreaza in cadrul celor 680 de companii identificate de The CSR Report Magazine ca fiind obligate, incepand cu 2017, sa publice un raport de CSR despre impactul economic, social si de mediu. Prin Directiva 95/2014 transpusa in legislatia romaneasca prin Ordinul nr. 1938/2016 al Ministerului Finantelor Publice (MFP), UE cere organizatiilor cu impact major in economie sa publice informatii non-financiare despre relatia cu angajatii, furnizorii, clientii, autoritatile si membri ai comunitatilor gazda.
“61% din companiile din UE raporteaza non-financiar conform The Global Reporting Initiative (GRI). Deciziile companiilor care ofera un sfert din locurile de munca din Romania sunt esentiale pentru societatea romaneasca”, a declarat Dragos Tuta, General Manager al The CSR Agency.
Doar 30 de organizatii din cele 680 au raportat voluntar pana acum si au intereactionat cu GRI in trecut.
“Procesul este unul tehnic, standardizat de GRI, nu este unul simplu si dureaza in mod ideal patru luni. Companiile care nu au raportat deja au nevoie de know-how si personal specializat”, a adaugat Dragos Tuta.
De aceea, din ianuarie 2017, The CSR Agency a inclus in portofoliul de servicii cursul de raportare de CSR conform GRI STANDARDS – noile standarde globale de raportare a sustenabilitatii. Cursul este certificat international si ofera participantilor toate informatiile de care au nevoie pentru a coordona realizarea rapoartelor de sustenabilitate conform cerintelor Ministerului de Finante si Directivei UE 95 /2014, plecand de la cele mai bune practici la nivel mondial privind raportarea impactului economic, social si de mediu.
O noua sesiune va avea loc in perioada 29-30 Mai 2017, in Bucuresti si timp de doua zile, participantii vor invata, prin studii de caz si exercitii, cum sa raporteze ceea ce trebuie, cui trebuie, cum deschid si administreaza dialogul cu stakeholderii organizatiei, cum identifica, prioritizeaza si valideaza aspectele relevante, cum colecteaza datele, stabilesc tinte realiste, redacteaza raportul si il comunica eficient.
“Orice responsabil de CSR sau sustenabilitate ar trebui sa parcurga acest curs. Te ajuta sa intelegi acest domeniu in profunzimea si complexitatea lui si in acelasi timp iti structureaza multitudinea de informatii intr-o gandire strategica. Si-apoi, raportarea a devenit obligatorie oricum! Trebuie doar sa o facem mai atractiva”, a explicat Mona Nicolici, Head of Sustainability al OMV Petrom Romania.
Valer Hancas, Corporate Affairs & Communications Manager Kaufland Romania, considera ca training-ul ofera “informatii complexe, multimple, dar bine structurate. Urmand structura si pasii GRI, raportul poate fi elaborat in termenii propusi”.
“Cursul ofera o intelegere ampla asupra necesitatii dezvoltarii unei relatii de incredere cu stakeholderii interni si externi, dar si a beneficiilor pe termen lung asupra unei abordari strategice fata de acestia”, a adaugat Adriana Burlacu, Community Affairs Coordinator Coca-Cola HBC Romania.
Urmatoarea sesiune a cursului certificat GRI STANDARDS se va desfasura in perioada 29-30 Mai 2017, in Bucuresti si este sustinuta de Doru Mitrana, trainer certificat GRI, cu experienta de peste zece ani in CSR. Inscrierile se fac aici. Pentru inregistrari cu 30 de zile in avans, participantii primesc 10% discount. Lista completa cu ofertele de pret o gasesti aici, iar programa cursului poate fi consultata aici.
Printre companiile care au ales sa participe deja la cursul organizat de The CSR Agency se numara: OMV Petrom, Kaufland Romania, Coca-Cola HBC Romania, Raiffeisen Bank Romania, Unicredit Bank, SNTGN Transgaz SA, Electrica SA, CEC Bank, BCR, Dacia Renault Groupe, HeidelbergCement Romania, Pirelli Romania s.a.
Leave a comment