Important

In Romania, companiile investesc mai ales in dezvoltarea comunitatilor locale

Cele mai implicate companii in domeniul responsabilitatii sociale si de mediu din Romania sunt cele din industriile: bere, bunuri de consum si constructii, cele mai mari investii fiind in dezvoltarea comunitatilor locale, se arata in studiul “Romania CSR Index 2017″, lansat de The Azores Sustainability & CSR Services in cadrul conferintei “Best Practices in Romanian CSR“.

La polul opus, cele mai putin interesate industrii sunt cele din domeniile utilitati, energie si auto. Prin comparatie cu rezultatele de anul trecut, se mentine aceeasi tendinta in ceea ce priveste industriile interesate de CSR.

Doar 8 companii dintre cele 100 de companii analizate au avut un punctaj de peste 50%. Acestea sunt:

  • Coca-Cola HBC Romania (un punctaj de 94.57%),
  • Ursus Breweries (un punctaj de 82.56%);
  • Raiffeisen Bank (un punctaj de 82.35%);
  • Siveco Romania (un punctaj de 81.94%);
  • OMV Petrom (un punctaj de 72.62%);
  • ArcelorMittal Galati (un punctaj de 68.42%);
  • Heineken Romania (un punctaj de 66.28%)
  • Telekom (un punctaj de 64.44%).

Coca-Cola HBC Romania se afla in topul “Romania CSR Index” pentru al doilea an consecutiv,  cu un punctaj mai mare cu aproape 9 procente comparativ cu punctajul obtinut in 2016.

“Grupul Coca-Cola HBC a fost desemnat anul trecut, pentru a treia oara consecutiv, lider mondial si european al sustenabilitatii in industria bauturilor, potrivit Dow Jones Sustainability Index. Pe plan local, Coca-Cola HBC a fost desemnata, pentru a doua oara consecutiv, cea mai responsabila companie din Romania.

Suntem foarte bucurosi si mandri de aceasta recunoastere, cu atat mai mult cu cat sustenabilitatea este integrata in strategia de afaceri a companiei noastre. Iar importanta pe care o acordam sustenabilitatii merge si mai departe: echipa noastra promoveaza in mod activ un stil de viata sustenabil, responsabil si se implica in reducerea impactului asupra mediului, in proiecte de mediu si proiecte pentru comunitate.

Pentru compania noastra si pentru fiecare membru al Coca-Cola HBC, este foarte clar ca suntem ceea ce lasam dupa noi si ca ziua de maine incepe azi, cu fiecare dintre noi”, declara Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC Romania.

Principalele rezultate ale studiului:

  • Indicatorul pentru care au punctat cele mai multe companii (60%) a fost programele de dezvoltare si protectie din comunitatea locala;
  • 25% dintre companii au avut punctajul 0;
  • Indicatorul pentru care nicio companie nu a obtinut punctaj a fost: auditarea raportului de CSR;
  • 21% dintre companii dezvolta programe de CSR strategic;
  • Indicatorii care se refera la protectia mediului inconjurator au fost foarte slab reprezentati in indexul de anul acesta.

Topul companiilor in functie de industrii:

Industria bancara:

  1. Raiffeisen Bank
  2. BCR
  3. ING Bank

“BCR are ca directie principala de implicare in comunitate educatia, iar in subsidiar educatia financiara. Dincolo de rapoarte, strategii de mii de pagini, cifre, grafice, sunt oameni; iar cel mai important lucru pe care noi, companiile care facem CSR, il urmarim, este un impact asupra oamenilor. Daca reusim sa invatam un singur copil ca trebuie sa fie responsabil cu banii inseamna ca pe termen lung acel copil o sa ajunga un adult educat financiar. Vrem ca oamenii sa inteleaga ca educatia financiara este responsabilitatea fiecaruia dintre noi”, declara Claudia Oprescu, Expert Relatii Comunitare BCR.

Industria berii:

  1. Ursus Breweries
  2. Heineken Romania

Industria de petrol si gaze:

  1. OMV Petrom
  2. Romgaz
  3. Rompetrol Rafinare

Industria IT&C:

  1. Siveco Romania
  2. Samsung Electronics Romania
  3. Dante International (Emag)

“Ne dorim ca solutiile noastre globale de IT, create in Romania, sa genereze schimbare pozitiva, prosperitate si competitivitate clientilor nostri, contribuind seminificativ la dezvoltarea lor”, declara Florin Ilia, Presedinte si Director General SIVECO Romania.

Concluziile analizei

Conform Romania CSR Index 2017, nivelul de interes al companiilor a crescut usor fata de anul trecut. Acest avans se datoreaza in principal Directivei 2014/95/UE care va impune companiilor cu peste 500 de angajati sa publice informatii non-financiare incepand cu anul 2018.

O mare parte dintre companii continua sa se concentreze pe implicarea in societate, insa proiectele au devenit mai strategice in sensul ca unele companii investesc de exemplu in educatia profesionala, incercand sa-si gaseasca astfel forta de munca calificata sau inalt-calificata.

Au crescut, de asemenea, investitiile in programe de CSR strategice, care presupun schimbari la nivel operational, de exemplu instalatii care ajuta la eficientizarea consumului de resurse. In plus, se contureaza tot mai mult interesul pentru responsabilitatea culturala: campanii care ajuta diverse comunitati sa-si pastreze traditiile, proiecte destinate protejarii patrimoniului cultural sau sprijinirea tinerilor artisti.

Un flash report al studiului poate fi descarcat de aici iar raportul complet va fi publicat la sfarsitul lunii iunie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*