Paine pentru maine
„Educatia este cea mai puternica arma pe care o poti folosi pentru a schimba lumea.” Cuvintele lui Nelson Mandela stau la baza strategiei de CSR a Lidl, care a sprijinit de la momentul zero organizatia World Vision Romania si actiunea sa de a oferi mese calde copiilor nevoiasi, pentru ca acestia sa poata merge la scoala.
Acest articol face parte din primul numar al revistei The CSR Report. Comanda AICI.
In Romania traiesc cei mai saraci copii din Uniunea Europeana, iar jumatate dintre acestia locuiesc la sate, unde peste 225.000 merg la culcare flamanzi in fiecare seara. Pe langa efectele negative evidente asupra starii lor de sanatate, randamentul la scoala al unui copil hranit insuficient este vizibil scazut, astfel ca rata abandonului scolar in Romania a atins un nivel ingrijorator de 18%, cu mult peste media de 11% a UE. Pentru a iesi din cercul vicios al saraciei, acesti copii au nevoie de educatie si, implicit, de hrana adecvata si suficienta.
Asa s-a nascut proiectul „Paine si maine”, o initiativa a organizatiei World Vision Romania, sprijinita de Lidl Romania inca din momentul zero. Ea are ca scop principal atragerea copiilor la scoala prin oferirea unei mese calde, in cadrul scolii, in valoare de 10 lei, in fiecare zi, pentru 2.500 de copii nevoiasi din judetele Valcea, Dolj si Vaslui. Acestia vor avea sansa de a participa, timp de doua ore, si la activitati extrascolare, sub directa indrumare a unui cadru didactic. In plus, isi vor face temele si astfel isi vor putea imbunatati rezultatele scolare. Din dorinta de a se implica activ in solutionarea nevoilor societatii, Lidl Romania a donat 100.000 de euro pentru a sustine etapa-pilot a proiectului.Astfel, din cei 2.500 de copii la care WVR isi propune sa ajunga prin acest proiect, primii 213 scolari cuprinsi in etapa pilot se vor bucura in scurt timp de o masa calda la scoala, precum si de sprijin pentru realizarea temelor.
Ulterior, pe masura acumularii fondurilor necesare, programul va fi extins in restul satelor din judetele Dolj si Valcea in care fundatia isi desfasoara activitatea si va fi adaugat si judetul Vaslui, atingand un numar de 2.500 de copii la maturizarea proiectului. Intentiile Lidl sunt de a acoperi cat mai multe nevoi si de a continua demersurile de constientizare a gravitatii situatiei, a importantei educatiei si a riscurilor pe care analfabetismul le produce la nivelul de dezvoltare a viitoarelor generatii.
„Paine si maine” este un proiect pe care World Vision Romania intentioneaza sa-l deruleze in toate judetele in care isi desfasoara activitatea, prioritate avand zonele cele mai sarace. Obiectivul final al Fundatiei World Vision este ca modelul programului sa fie inclus pe agenda autoritatilor pentru a fi implementat la nivelul intregii tari. Inspirata de valorile crestine, fundatia lucreaza cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasa, etnie sau gen.
In 25 de ani de prezenta in Romania, fundatia a ajutat peste 500.000 de copii si adulti, in 400 de comunitati din opt judete. Independent de donatiile facute prin parteneriatul strategic cu Lidl Romania, World Vision Romania doreste sa implice activ comunitatea in dezvoltarea proiectului. In prezent, organizatia are activ un numar de SMS – 8844, la care cei care doresc sa contribuie la sustinerea educatiei copiilor nevoiasi din mediul rural pot dona 2 euro pentru o masa calda.
Eforturile Lidl Romania de a veni in sprijinul comunitatii continua prin diferite proiecte implementate de catre companie, dar si prin sustinerea organizatiilor specializate si a programelor dezvoltate. Un exemplu in acest sens este colaborarea cu asociatia Little People in cadrul proiectului „Leul Curajos”, pentru care Lidl va oferi a oferit de 100.000 de euro.
Pentru copiii bolnavi de cancer, teama de necunoscut este cea mai puternica. Prin intermediul kit-ului de internare „Leul Curajos”, Asociatia Little People isi propune sa-i ajute pe beneficiari sa devina mai familiarizati cu procedurile medicale la care vor fi supusi si, astfel, sa depaseasca mai usor perioada de tratament. Asadar, pe langa o mascota terapeutica – Leul curajos, kit-ul va contine si instrumente medicale de jucarie, dar si rechizite, diverse jocuri sau o carte de activitati personalizata. Kit-ul urmeaza sa fie daruit fiecarui copil care se va interna pe parcursul anului 2016 in centrele de oncopediatrie cu care organizatia colaboreaza.
Acest articol face parte din primul numar al revistei The CSR Report. Comanda AICI.
Leave a comment