Important

Campion la deseuri

Dupa noua luni de la anuntul a zero resturi trimise la depozitele de deseuri de-a lungul retelei sale globale, 242 de fabrici in 67 de tari, Unilever anunta ca a devenit o companie cu zero deseuri generate in Europa.

Recycle earth | © Omikron960 | Dreamstime Stock Photos | © Omikron960 | Dreamstime Stock Photos © Omikron960 | Dreamstime Stock Photos

Una dintre preocuparile constante ale companiilor este reciclarea sau reutilizarea deseurilor, avand in vedere ca sunt mari producatoare de deseuri. Protectia mediului este pe agenda multor companii, iar obiectivele lor de a reduce pana la zero, pe cat posibil deseurile, este un deziderat care va duce la noi posibilitati de actiune in aceasta directie.

Toate strategiile globale, regionale sau locale implica asemenea obiective, avand in vedere ca o economie cu cat mai putin deseuri inseamna o economie curata, circulara, pentru ca unele dintre deseuri pot fi refolosite si astfel se creaza premisele unei activitati sustenabile pe termen foarte lung.

Se pare ca unele dintre companii au luat foarte in serios aceasta misiune si anunta rezultate spectaculoase.
Dupa noua luni de la anuntul din ianuarie 2015 a zero resturi trimise la depozitele de deseuri de-a lungul retelei sale globale, de 242 de fabrici in 67 de tari – o premiera mondiala – Unilever anunta ca a devenit o companie cu zero deseuri generate in Europa.

Acest lucru inseamna ca, in plus fata de facilitatile de productie, niciun rest produs de Unilever sau de propriile operatiuni logistice, centre de distributie, birouri, nu ajunge la depozitele de deseuri, in Europa.

Jan-Zijderveld“Suntem foarte mandri ca toate fabricile, cladirile si centrele proprii Unilever din Europa trimit in prezent zero resturi la depozitul de deseuri. Echipele noastre au investit extrem de multa energie, dand dovada de un spirit cu adevarat antreprenorial si de initiativa pentru a face fata mai multor provocari intalnite. Planul Unilever pentru Un Stil de Viata Sustenabil este adanc inradacinat in misiunea companiei si se reflecta treptat in brandurile noastre. Datorita brandurilor care au integrat sustenabilitatea si care, de altfel, se bucura de o crestere mai mare a vanzarilor decat celelalte branduri Unilever, integrarea sustenabilitatii in strategia de business devine din ce in ce mai necesara”, spune Presedintele Unilever Europa, Jan Zijderveld.

Unilever a comunicat in ianuarie 2015 ambitia de a deveni o companie cu zero resturi trimise la depozitele de deseuri. Operatiunile la nivel european sunt primele care indeplinesc acest nou obiectiv prin care 63 de centre Unilever trimit in prezent zero resturi la depozitele de deseuri.

Scopul Unilever este de a deveni pana la sfarsitului anului o companie cu zero deseuri produse la nivel global si, de asemenea, de a continua eforturile pentru dezvoltarea lantului sau valoric.

Situatia din Romania

Pentru a vedea ce se intampla la nivel local, am intrebat compania care este statusul anuntat pentru operatiunile locale. Potrivit reprezentantilor Unilever, si in Romania, fabrica a atins obiectivul de a trimite zero resturi la depozitul de deseuri.

Planurile legate de acest obiectiv se extind si la restul operatiunilor, astfel ca Unilever deruleaza in Romania constant proiecte care au ca obiective reducerea energiei, a consumului de apa si a volumului de deseuri. La nivelul Head Office-ului (birourile locale), echipa Unilever recicleaza hartia, aluminiul, plasticul.

Jarek Malinowski_General Manager Unilever South Central EuropeLegat de ceea ce se intampla pe plan local cu misiunea generala a organizatiei, Jarek Malinowski, CEO al Unilever Romania, a raspuns special pentru The CSR Report ca “performanta Unilever inregistrata la nivel european este rezultatul unor eforturi pe termen lung, desfasurate de echipe dedicate atingerii unor obiective de sustenabilitate. Pentru noi, producerea a zero deseuri este un angajament global pe care il includem in strategia de business locala. In acest sens, sustenabilitatea este o prioritate in activitatea tuturor angajatilor Unilever din Romania, iar rezultatele atingerii acestui obiectiv sunt demonstrate de indicatori de sustenabilitate care, de altfel, reprezinta KPIs de business pentru echipele de leadership Unilever.”

Misiune globala: dezvoltare sustenabila

Unilever a atins un obiectiv ambitios, zero resturi trimise la depozitele de deseuri, trebuie sa facem si cateva precizari. Este vorba de deseurile nepericuloase, avand in vedere ca deseurile care pot dauna reprezinta un procent foarte mic din totalul deseurilor produse de fabricile Unilever. Tipurile de materiale care alcatuiesc aceste deseuri variaza in functie de reglementarile locale privind deseurile.

Rezultatele la nivel european ale companiei arata ca, in plus fata de toate fabricile detinute, Unilever trimite in prezent zero resturi la depozitele de deseuri in birourile, centrele de distributie si depozitele operate in totalitate de catre companie.

Compania si-a propus sa faca un pas mai departe si lucreaza in prezent la obtinerea acelorasi rezultate pentru centrele de distributie multi-functionale, birourile in care Unilever nu este nici proprietarul, nici singurul client, pentru centrele in care Unilever activeaza in proportie de mai putin de 35%.

Pier-Luigi-Sigismondi“Atingerea obiectivul nostru privind zero resturi trimise la depozitul de deseuri este esentiala pentru ambitiile de dezvoltare sustenabila ale Unilever. Ne dorim, in acest caz, sa vedem o miscare la nivelul intregii industrii. In luna iunie a acestui an am incheiat parteneriate cu mai multe companii care impartasesc aceeasi viziune, cu experti si parteneri cheie pentru a genera interes pentru aceasta problema sociala si de mediu. Lumea se concentreaza pe obiectivele globale ale Organizatiei Natiunilor Unite – un set ambitios de obiective care urmareste sa puna capat saraciei extreme, sa combata inegalitatea si schimbarile climatice pana in 2030 – astfel ca este timpul sa initiem cu totii cat mai multe actiuni privind eliminarea deseurilor”, spune Pier Luigi Sigismondi, Chief Supply Chain Officer al Unilever.

Pentru ca oficialul companiei a mentionat de obiectivele ONU, trebuie spus ca organizatia Unilever s-a alaturat Natiunilor Unite in campania Global Goals.

Va readuc aminte ca in 25 septembrie 2015, Organizatia Natiunilor Unite (ONU) a anuntat cele 17 directii globale pentru dezvoltare durabila care vor duce la indeplinirea a trei obiective extraordinare in urmatorii 15 ani: sa puna capat saraciei extreme, sa lupte impotriva inegalitatii si sa combata schimbarile climatice pana in 2030. Aceste directii functioneaza ca o lista de actiuni care sa duca la bun sfarsit acest plan ambitios in beneficiul oamenilor si al plantei.

ONU are ca misiune popularizarea Global Goals astfel incat mesajele sale sa fie intelese de intreaga planeta.
Unilever s-a implicat in sustinerea acestui set de obiective ambitioase si lucreaza in parteneriat cu alte businessuri si ONG-uri pentru a face aceste obiective cat mai cunoscute, avand in vedere ca sunt in linie cu misiunile sociale ale brandurilor din portofoliul sau, dar si cu misiunea generala a companiei.

Provocarile pe care Global Goals urmareste sa le abordeze au un impact major asupra businessului Unilever si corespund cu ambitiile companiei stabilite in Planul Unilever pentru un Stil de Viata Sustenabil. Multe dintre acestea au relevanta directa pentru businessul Unilever, precum schimbarile climatice, incurajarea femeilor si sprijinirea agendei publice de sanatate si igiena.

Unilever este unul dintre furnizorii mondiali de produse alimentare, produse pentru casa si de ingrijire personala, cu vanzari in peste 190 de tari. Produsele companiei ajung la doua miliarde de consumatori pe zi. Compania are 172.000 de angajati si a generat vanzari de 48.4 miliarde € in 2014. Mai mult de jumatate (57%) din amprenta companiei este prezenta in pietele emergente si in curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri, incluzand produse precum: Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Wall, PG Tips, Ben & Jerry, Marmite, Magnum si Axe. Compania a fost clasata pe locul intai din domeniul sau conform indexului de sustenabilitate Dow Jones in 2014. In indicele FTSE4Good, Unilever a inregistrat cel mai mare scor (5) in materie de protectie a mediului. Totodata, s-a clasat pe primul loc in lista Global Corporate Sustainability Leaders (Liderilor Globali pe Sustenabilitatea Corporativa) din 2014, in sondajul anual GlobeScan/Sustainability pentru al patrulea an consecutiv, iar in 2015 a fost clasata drept cea mai sustenabila companie de produse alimentare si bauturi in Behind the Brands Scorecard a Oxfam.

About Alexandru Ardelean (149 Articles)
Alexandru Ardelean este, de la 1 martie 2015, Redactor Sef al The CSR Report si Managing Director al diviziei de publishing a The CSR Agency - agentie de consultanta in management specializata in CSR (Responsabilitate Sociala Corporativa). Inainte de a se alatura echipei The CSR Report, Alexandru a fost senior editor la Biz pentru 8 ani. Lucreaza in presa de peste 12 ani si este pasionat de aceasta meserie.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*